Logomaagzuur.nl - link naar homepage

Tijdens lichamelijke inspanning

Bij lichamelijke inspanning kunt u meer last van uw klachten krijgen. Dat kan bij bukken en zwaar tillen, maar ook bij huishoudelijke activiteiten zoals bedden opmaken, stofzuigen en dweilen of bij het sporten.

 

Als u bukt, stroomt het maagzuur al een eindje richting slokdarm. Bovendien duwt u tijdens bukken of tillen de inhoud van uw maag omhoog, en dat is ook niet goed.

 

Ook hier geldt dat voorkómen beter is dan genezen. Wen uzelf bijvoorbeeld aan kleinere porties eten per keer. Dat scheelt sowieso al. En vermijd bukken en tillen (zeker na het eten). Zak liever door uw knieën. Dat is trouwens ook beter voor uw rug.

 


Brandend maagzuur?

Helpt melk tegen maagzuur? Zo niet, wat dan allemaal wel?

lees het antwoord op deze vraag

Kan een te hoge dosis stress ook maagzuurklachten geven?

lees het antwoord op deze vraag

Brandend maagzuur
Wat is brandend maagzuur?
Mogelijke oorzaken
Wat kunt u er aan doen?
Leven met brandend maagzuur
Dagelijks leven
Lichamelijke inspanning
Zwangerschap
Naar de dokter
Wanneer gaat u naar de dokter?
Behandelingsmogelijkheden
Doe de maagzuurcheck